lördag 3 november 2012

ja då sitter man nerslagen i skoskaften igen då.

varför e de jag som ska må dåligt för??
borde va några andra som mår piss, inte jag.
för jag har inte gjort nåt tokigt elakt å helt kännslöst.
men de e jag som får må dåligt, de verkar ju så.

så nu gör jag allt för å inte tänka på de.

Jag stickar, håller nu på med ett par långstumpor, fast jag får repa mycke
jag läser, japp de gör jag.
Har nu äntligen efter en fyra fem år läst ut HEMSÖBORNA

Varför jag inte läste ut den medans jag höll på vet jag inte, hadde max en timmes läsning kvar, å den va ju inte så jobbig å läsa som jag minns att jag tyckte den va.
Eller så beror de på att jag har läst så mycke olika sorters böcker på slutet så jag lärt mej.
Lite gammal svenska å på dialekt gör ju att de kan va lite svårt å läsa.
Men jag kom snabbt in i den igen å den e ju riktit bra.
Ska nog ta å läsa om den om ett tag igen, från början till slut.

Sen i dag tog jag å läste
DEN GAMLE OCH HAVET  Errnest Hemingway
jag såg en typ dokumentär om en kille som läst boken som ung å kom på att han skulle göra som Santiago i boken, fiska svärdfisk å låta han bli dragen av den ut till havs.
Då kom jag på att den boken vill jag läsa så jag har kollat upp å tänkt beställa den på nätet. Nu när jag mår som jag mår tog jag å for till Björkvattnet å där har jag en massa böcker som är olästa, jag har köpt dom genom Expressen, tänkte nån av dom måste jag ju kunna läsa, å vad hitta jag om inte Den gamle och havet, vad glad jag blev, å vilken underbar liten bok.
Jag sträckläste dom sjuttio sidorna å den va så bra, så enkel men sååå bra

Jag tog ner tre böcker från skubben där jag har mina böcker, så nu ska jag läsa Jane Austens STOLTHET OCH FÖRDOM, oxå en författare jag velat läsa länge.
Varför har jag glömt att jag har dom här böckerna??

Nä nu ska jag titta på tv å sticka lite å glömma tid å rum å hjärta å smärta

Hur nu de ska gå till=(

Inga kommentarer: